Profesjonalny Hosting

Woot! Safari 4 Public Beta najszybszą przeglądarką świata!

Dziś zatrzęsła mną wiadomość o dostępności nowej, 4 wersji przeglądarki Safari! Oczywiście jest to dopiero pierwsza publiczna beta i mam nadzieję na bieżąco śledzić jej nowe wersje. Tak jak to czyniłem do tej pory gorąco zachęcam wszystkich do ściągnięcia tej najlepszej przeglądarki na świecie.

Jeśli chodzi o nowe funkcje to nie wiem po co miałbym je przytaczać? Proponuję więc sobie wejść na stronę oficjalną Safari 4 lub też wyguglować sobie informacje o niej. Ja skupię się na jednym z paragrafów. Ale to za chwilę. Najpierw zrobię to, co tygryski lubią najbardziej, czyli sprawdzę jak przechodzi test Acid3.



Przyznam, że z napięciem śledziłem pasek Kwacha i na koniec uśmiechnąłem się z satysfakcją. Moja ulubiona przeglądarka świetnie sobie poradziła. 100/100 jak dotąd osiągnęła jedynie Opera 10 alpha (nie mówię o wykręconych nightly buildach). Jest więc dla mnie i dla wielu webdesignerów powód do zadowolenia. Ale co z innymi przechwałkami:

4,2 raza szybciej uruchamia JavaScript, niż poprzednia wersja przeglądarki, 30 razy szybciej, niż Internet Explorer 7 i ponad 3 razy szybciej, niż Firefox 3. Co więcej, nowe Safari ma również 3 razy szybciej ładować strony HTML, niż IE 7 oraz prawie 3 razy szybciej, niż przeglądarka Mozilli.


JavaScript test


CelticKane





315ms. Takiej prędkości nie pamiętam. Dla porównania Firefox 3.1Beta 2 773ms a IE6 1672ms co oznacza dwukrotną przewagę nad Firefoxem i ośmiokrotną nad nadal popularną przeglądarką Microsoft. W moim poprzednim teście najszybsza okazała się przeglądarka Chrome, która uzyskała 583ms.

SunSpider Java


Jako, że jestem sceptyczny co do przeprowadzania testów na środowiskach, z których testowe oprogramowanie wyrosło, to uważałem, że ten test jest nieważny. Założyłem z góry, że w teście JavaScript SunSpider, którego twórcą jest nie kto inny, tylko Apple góra będzie przeglądarka Safari. Myliłem się. Mój Firefox 3.1Beta2 pokonał Safari 4beta PR o różnicę zaledwie 200ms. Wyniki prezentują się następująco: Firefox - 2969ms, Safari - 3203ms.

CSS Rendering 2500 DIV'ów





Nieprawdopodobne 98ms. Dla porównania mój Firefox 3.1 Beta 2 osiągnął 476ms. Safari jest więc niemal 5x szybsze!

Jedna uwaga na koniec to jak dotąd e super wykręcone przeglądarki często się wieszały. Jak jest z Safari 4? Nie omieszkam donieść.



dodajdo.com

środa, 25 lutego 2009
Profesjonalny Hosting

Najnowsze