Profesjonalny Hosting

FireFox - Najlepsza przeglądarka w 2014 roku

Dziś na Wykopie przeczytałem, że Google promuje FireFoxa i Chrome (w tej nieprzypadkowej kolejności) jak najlepsze przeglądarki do używania GMaila. Niestety, nie pozostawia też złudzeń fanboysom Opery (mniejsza o Safari, to teraz Chrome) o tym, kto będzie rządzić.

Czytając komentarze i odpowiadając na jeden z nich zacząłem myśleć, gdzie ludzie z Googla widzą w przyszłości swoją przeglądarkę. Wtedy doszedłem do wniosku, że będzie to miejsce 3, a najlepiej drugie. Wkońcu nie jest tajemnicą, że FireFox powoli detronizuje pięcioletniego już Explorera.

Popatrzcie sami na to.



Nie ma słowa o Safari i Operze, a o IE jest drobna notka. Ludzie z Googla już uznali FireFoxa za zwycięzcę!

Teraz deser. Blog AntyWeb stał się nie tylko opinio twórczy (czytaj o samobójczym ataku członka zarządu Grono.net na AntyWeba) ale także... Właściwie to powinienem zacząć inaczej. Otóż na w/w blogu AntyWeb jest tabelka z przeglądarkami, jakich użyli oglądający go Internauci.



Zaskoczyła mnie przewaga FireFoxa nad pozostałymi przeglądarkami.
FirFox -70%
IE - po równo z Operą - 15%
Reszta to margines. To co zauważyłem, to trend, znany mi nie od dziś. Internet Explorer traci użyszkodników na rzecz przeglądarki FireFox. Oświeciło mnie, że jest to kolejna wskazówka (a właściwie dwie), że nadchodzi trzeci Król Przeglądarek. (Po Netscapie i IE) Nie ma wątpliwości, nie ma ich też Google, które wdraża swe usługi z myślą o FireFoxie (mimo, iż mają swą własną przeglądarkę).

Nierealne? Zobaczymy. Za 5 lat.

Tymczasem na stronie www.ranking.pl jest takie coś.

Zauważcie tę zmianę między 9. a 15 grudnia. Cóż wtedy się stało? Pewnie to nic wielkiego, po prostu więcej osób skorzystało z Internetu w domu. Nimożliwe, żeby informacja na stronie GMail mogła być do tego przyczynkiem. Bo co jak co, ale o Opera nie ma tam wzmianki... Pewnie w styczniu wszystko powróci do normy.

P.S. Na jednym portalu padło, że Google wspiera finansowo projekt Mozilla FireFox, żeby dokopać M$. Coś w to nie wierzę, ale może macie jakieś info na ten temat?

czwartek, 1 stycznia 2009
Profesjonalny Hosting

Najnowsze