Profesjonalny Hosting

Platforma SEO, czyli nowy typ zaplecza - Portal.

Kiedyś postanowiłem postawić sobie klon Digg.com (Drigg) na subdomenie w Drupalu. Zrobiłem to i nasunęło się pytanie, co z tym fantem zrobić? Zapytałem więc na PiO co sądzą o takim zapleczu. Głosy były różne, ale raczej neutralne. Lepszego pomysłu nie miałem, więc udostępniłem ten klon Digg.com SEOwcom. Dodałem do kilku katalogów i precli, podłączyłem 1k Gotlinka i zareklamowałem na forach. Jakież było moje zdziwienie, gdy po trzech miesiącach strona tak słabo podlinkowana otrzymała PR2! Tego nie spodziewałem się... Strona w indeks wchodziła jak w masło i praktycznie indeksowało każdą podstronę. Bardzo szybko z kilkunastu wpisów zrobił się portal mający site około 350.

No i to mnie skusiło, by podpiąć GotLinka. Nie minęły dwa tygodnie, a PR został wyzerowany i ludzie stracili zainteresowanie. Szkoda, bo dziś mógłby to być bardzo mocny pressell. Mimo to, nadal indeksuje się świetnie, ale linki nie mają już tej mocy.

Wiedziałem, że klon Drigg daje radę jako zaplecze i kiedyś trafiłem na świetny wpis, co można z Drupala zrobić. Można wszystko, ale czy np. ktoś zastanawiał się, aby połączyć to wszystko w jedną całość i stworzyć z tego zaplecze? Wykorzystując Wildcard mógłbym stworzyć platformę SEO z newsami, recenzjami, artykułami (preclami), systemem blogów, forum, chatem (klon Twitter), katalogiem i sklepem (sic!). Oczywiście wszystko dla SEOwców. Podlinkowałbym to dzieło delikatnie i wrzucił LinkMe Elite albo Gotlinka. Tym razem jednak podpiąłbym linki tylko pod strony główne.

Problemem jest to, że taki SEOPortal musi jakoś na siebie zarobić. Podpięcie punktów już raz źle się skończyło. Zarobki z AdSense czy z AdTaily są śmiechu warte w moim przypadku. Programy Partnerskie nie zwracają się. Jednym słowem, kicha!

Platformy SEO nie będzie.

niedziela, 20 września 2009
Profesjonalny Hosting

Najnowsze