http://geoclimate.com.au/
Wyróżniłem grubą czcionką kluczowe części witryny. Dzięki temu zwróciłem już na to uwagę czytelników. Teraz przejdę do omówienia każdej z tych 7 składowych części, które się mają przyczynić do sukcesu Twojej witryny sieciowej.
- Nawigacja - właściwie pełni ona tutaj rolę nagłówka, ale ponieważ w specyfikacj W3C nagłowkiem są oznaczane elementy blokowe, np. h1, h2, itp. nie chcę tutaj mieszać pojęć. Dlatego troszkę nietypowo nazwę tę część Nawigacją. W przypadku tej witryny nawigacja stanowi łącznik pomiędzy witryną internetową firmy a realną firmą. Telefon i adres email pozwalają na błyskawiczny kontakt, a pozostałe informacje są w zasadzie standarem w tej chwili - powrót do strony głównej, kontakt i nieco informacji prawnych i technicznych dot. witryny. Jak już wspomniałem jest to taki standard, który się narodził pewnie wraz z powstaniem takich platform webowych jak WordPress, Drupal czy Joomla.
- Logo - co tu dużo mówić na temat loga, graficznie uzdolniony nie jestem, ale widzę, że to logo jest bardzo dobre. Pasuje do stylistyki strony, wyróżnia się, ładnie się komponuje z poniższym menu. Ważne, że przyciąga uwagę.
- Nagłówek - mimo iż napisany niezgodnie ze standardami (takie rzeczy jak profil działalności zwykło się umieszczać w h1) to spełnia swoją rolę znakomicie. W 2 linijkach mamy przedstawioną wieloletnią tradycję firmy oraz jej obecny profil działalności (ujęty w trzy słowa kluczowe).
- Menu - Jak już wspomniałem wraz z logiem tworzą dobre wrażenie. Menu jest szerokie, po najechaniu myszą delikatnie podświetla się. Ogólnie nic niezwykłego. Pokreślam 3 produkty, które się znalazły w menu - naprowadzają one czytelnika na konkretniejszy profil niż jest on ujęty w nagłówku.
- Obrazek to główny element projektu witryny. Jest świeży, zielony, ekologiczny i nadaj stronie indywidualnego charakteru. Kolory nawigacji są zaczerpnięte z obrazka. Obrazek i zielona stylistyka infoprmują, że mamy do czynienia z czymś ekologicznym, mimo, iż to słowo bezpośrednio nie zostało na stronie użyte. Ekologia wkońcu jest w modzie i może przyciągnąć potencjalnego klienta.
- Treść właściwa to sedno strony i jej powód istnienia. Firma po raz kolejny chwali się jaka ona to nie jest, czego to ona nie posiada by wkońcu dać Tobie, znurzonemu już tą grą i napewno napalonemu na ich produkt - dać wiadomość, że możesz się stać szczęśliwym posiadaczem tego produktu i to na partnerskich, równych zasad. A to dobre!
Niestety stronie brakuje czegoś. To coś jest w moim mniemaniu animacją żywej biedronki na tym soczystym, zielonym liściu (może gdzieś tam w oddali jest jakieś zakopcone, nieszczęśliwe miasto?). Animacje takie nie mają sensu bycia na tzw. Front Page, czyli Stronach wejściowych... z wielu powodów. Lecz gdyby zastosować tego typu animację zamiast statycznego obrazka, to strona odżyłaby i stanowiła by krok milowy w stronę wizerunku firmy high-tech.
0 komentarze