Jako, że akurat też siedzę nad firmówką, to możemy podyskutować.
- Powinieneś pamiętać o umieszczeniu przycisku Call To Action.
- Optymalizacja pod SEO, czyli podstawy w stylu meta title, description i keywords.
- Keyword research. Pisałem już, że złożenie strony firmowej nie jest takie łatwe? Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie jakie słowo lub fraza jest określeniem dla działalności firmowej a następnie na tej podstawie wytypować słowa kluczowe. Możesz zrobić to na dwa sposoby. Profesjonalnie typuje się około 100-1000 słów kluczowych a następnie tę listę przycina się do jakiejś tam wytypowanej przez pozycjonera wartości, np. 50. Możesz też zrobić na skróty, czy bierzesz po prostu 10 słów kluczowych i tworzysz na stronie słowniczek pojęć. Oczywiście każda fraza osobna podstrona z seo-url i wszystkim co wyżej.
- Design. Wbrew pozorom kluczowy element strony. Gdy wchodzę na stronę, która jest niesplamiona typografią, oparta o Flash czy po prostu brzydka to nie mam ochoty na kontakt. Oczywiście prosta informacyjna strona firmowa nie musi być dziełem sztuki. Wystarczy przeróbka jakiegoś gotowego szablonu a jeśli sam coś umiesz HTML+CSS to możesz sobie sam przyciąć na bazie dostępnych elementów.
- Strona kontakt - warto wstawić formularz kontaktowy i nie podawać nigdzie (chyba, że w obrazku) adresu e-mail (boty żniwiarze / harvester robots) i mapkę Google z lokalizacją siedziby.
- Podstrony to już jest inwencja twórcza. Ja najczęściej robię całą stronę o-mnie (takie skrzywienie SEO), bo normalnie wystarczyłaby ramka w sidebarze na home page.
- Jedna z trudniejszych stron moim skromnym zdaniem. Moim zdaniem strona najbardziej sprzedażowa i najważniejsza po home page. W jak najlepszy sposób należy przedstawić ofertę i ewentualnie oraz w zależności od polityki sprzedażowej - cennik.
- Portfolio - Referencje - Wsółpraca : równie istotna dla mnie strona potwierdzająca, że masz doświadczenie i jesteś cennym specjalistą. Jeśli masz co wrzucić to wrzucasz albo jako stronę albo jako pasek / div na home page.
- Home page - i często landing page - bo tu będziesz zdobywać linki z większości katalogów. Ja stosuję w praktyce regułę, że jest to taka strona indeks. Ta strona musi niestety "wyglądać". Ostatnio modne są takie slajdy, bo przy bardziej rozbudowanej stronie dodaje nieco życia na stronie i pozwala upchnąć więcej elementów, które zobaczy klient bez kliknięcia w myszkę.
- Sklep! Kolejna możliwość rozwoju strony firmowej. Zazwyczaj umieszczamy na subdomenie, ale nie jest to wcale regułą. Po prostu w większości skrypt CMS strony i sklepu nie podchodzi od jednego wykonawcy.
- Aktualności. Byłbym zapomniał. Dobrze jest jeśli na stronie dzieje się "coś". Strona ma żyć.
- Blog. Takie pitu-pitu, ale pomoże zapoznać się klientowi z tym kim jesteś wewnątrz. Biznes cechuje taka patola, że w ogóle wszyscy są pro, expert, ostatnio koniecznie z uśmiechem na focie a w rzeczywistości są trochę inni niż to przedstawiają "marketingowcy". Taki blog to fajna okazja do poznania człowieka. Może akurat klient zrobi z Tobą interes, bo interesują Cię muchy owocówki albo loty w kosmos?
0 komentarze