Profesjonalny Hosting

Nikto testuje bezpieczeństwo hostingów

Poniżej znajdziesz raport z bezpieczeństwa największych polskich hostingów oraz najniebezpieczniejsze luki. 


Jak wiadomo bowiem, poziom informatyzacji naszego kraju należy do najniższych w Unii Europejskiej. Dzięki takim kampaniom jakie realizuje Home czy Nazwa przeciętny Kowalski może dowiedzieć się, iż posiadanie własnej strony WWW jest w jego zasięgu. Na reklamach widzi serwery za 0zł, domeny za 0 zł, kreatory stron WWW gratis! ...i kupuje tego kota w worku. Nie wie, że to, co jest w środku, to usługa na najniższym poziomie opakowana w piękny marketingowy bełkot. Można się o tym przekonać na wiele sposobów. Jednym z nich są niezależne testy bezpieczeństwa.

Dziś na OSNews poszła wiadomość o tym, jak sprawdzić bezpieczeństwo każdego serwera. Nie mógłbym się powstrzymać i nie sprawdzić dwóch swoich hostingów (NetMark i LinuxPL). Poza tym to kolejna okazja, by podziobać nieco największych graczy na rynku (Home, Netart (Nazwa), Superhost, Az) i pokazać, że ich usługi nie stoją na poziomie, za który biorą pieniądze. Dodatkowo sprawdzę też kilka moich typów (Netarteria, iSwift, Hekko) oraz 8p, który był moim pierwszym hostingodawcą.

HOME.pl
zagrożenia : 105
raport: http://wklej.org/id/200076/

AZ.pl
zagrożenia : 3
raport: http://wklej.org/id/200117/



SUPERHOST.pl
zagrożenia : 38
raport: http://wklej.org/id/200139/

    NETART.pl
    zagrożenia : 8
    NETMARK.pl
    zagrożenia : 26
    raport : http://wklej.org/id/200174/

    LINUXPL.com
    zagrożenia : 18
    raport : http://wklej.org/id/200216/


    8P.PL

    zagrożenia : 
    raport : 


    NETARTERIA.pl
    ISWIFT
    HEKKO
    HOSTIT.PL

    niedziela, 8 listopada 2009

    2 komentarze

    1. Unknown Says:
    2. "nieaktualne oprogramowanie"

      Może po prostu w FreeBSD nie liczy się numerek wersji, tylko dodają poprawki błędów do starszych programów i w ten sposób są aktualne?

      "XSS (Cross Site Scripting)"

      To już zależy od wykonawcy konkretnej strony...

      "uzyksanie zdalnej kontroli"

      No to jest ciekawe.

      "wielokrotne przepełnienie bufora"

      Jakiego bufora i gdzie? (buforów może być wiele ;))

      "niezabezpieczone katalogi umożliwiają przeglądanie osobom z zewnątrz"

      Może po prostu ktoś je udostępnił specjalnie?

      "zainstalowane oprogramowanie sklepu umożliwia przeglądanie numerów kart zarejestrowanych użytkowników"

      To jest ciekawe.

      "dostęp do przeglądania plików
      umożliwa atakującym dostęp do shella"

      W jaki sposób?

      "zewnętrzny dostęp do Demona Cron"

      Mogę sobie wrzucić do crontab co chcę?

      "dostęp do informacji systemowych bez uprawnienia"

      Jakich informacji?

      Tak według mnie, to to i tak jest o kant d. rozbić takie skanowanie.

      Przy okazji - robisz coś fajnego w CSS czym mógłbyś się pochwalić? Będę potrzebował design do serwisu - mi z takimi rzeczami nie idzie nadzwyczajnie. Gdybyś był zainteresowany, to wyślij mi coś na maila + numer telefonu (zgubiłem stary telefon w rzece i do duplikatu karty nie dali mi starej książki adresowej.. ;))

       
    3. Unknown Says:
    4. poprawiłem wpis: skasowałem moje tłumaczenie błędów i dałem linki do wygenerowanych raportów! teraz możesz sobie sprawdzić na osvdb.org każdą z pozycji i sam stwierdzić. mi się nie chce aż tak mocno w to wchodzić. mozesz sobie sam wygenerowac raport, ten program jest dostepny w repo na ubuntu i debiana, co do innych distro - nie wiem.

      ogólnie większość hostów, które przeleciałem ma nieaktualną wersję apache. poza tym XSS w wiekszosci przypadkow dotyczyl luk w jakims zainstalowanym orpogramowaniu typu fora itd. co do reszty musialbys sprawdzic w sposob ktory opisalem w pierwszym paragrafie.

      program jest ciekawy, ale ma swoje wady. przykladowo na mojej stronie wykryl luke w oprogramowaniu, ktorego nie mam, bo mam nowsze. tzn. mam drupal 6.14 a on pisze o luce w drupal 4.x tak to wyglada. aczkolwiek mam ochote przetestowac kilka prostszych zagrożeń.

      jesli chodzi o reszte to napisze ci na email, ktory mam. nie wiem, czy jest aktualny, wiec jesli nic nie odbierzesz do jutra, to po prostu napisz mi na bartlomiej/m@lpa/malysz.biz

       
    Profesjonalny Hosting

    Najnowsze